Κυριακή, 27 Απριλίου 2014

Ενόψει της δίκης

Την Πέμπτη 8 Μαϊου εκδικάζεται στο Εφετείο Θεσσαλονίκης η μήνυση κατά των σαράντα ένα εκπαιδευτικών, των γιατρών και των γονέων του 2ου ΓΕΛ Γιαννιτσών στη γνωστή υπόθεση του 2008. Ως ένας από τους εμπλεκόμενους ζητώ τη στήριξη όλων - φίλων, συναδέλφων και κυρίως των τότε μαθητών - σε αυτή τη δοκιμασία, που δεν αφορά μόνο εμάς, την επαγγελματική τιμή και την δημοσιοϋπαλληλική μας ιδιότητα αλλά πρωτίστως τις αρχές του δικαίου και τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού. Θα είναι πολύ σημαντικό για μένα να αντλώ δύναμη, κουράγιο και ηρεμία από τη φυσική σας παρουσία.

Παρασκευή, 25 Απριλίου 2014

Ενόψει των δημοτικών

Δημοσίως εκπεφρασμένη η απόφασή μου να μην μετέχω στις εκλογές και γι' αυτό άλλωστε αρνήθηκα την τιμητική πρόταση που μου υποβλήθηκε σε περιφερειακή κλίμακα. Όπως όμως εξελίσσονται τα πράγματα, κρίνω ότι αυτό που διακυβεύεται ξεπερνά κατά πολύ την επιδίωξη της ατομικής ηρεμίας και την απομόνωση του πληκτρολογίου. Για να εξηγούμαι: σε πολιτική κλίμακα κρίνεται ο βαθμός συσπείρωσης του κόσμου ενάντια στις κυρίαρχες πολιτικές, σε τοπική κλίμακα ελέγχεται αν η μικροπολιτική θα ασκείται με όρους life style ή θα προσλάβει κινηματικό χαρακτήρα και σε παραταξιακή κλίμακα αποτιμάται αν οι ανάσες που έδωσαν κάποιοι νέοι στην περιοχή θα βγουν από τη μηχανική υποστήριξη. Ζυγίζοντας έτσι τα πράγματα στοιχίζομαι στην ΑΝΑΣΑ ΠΕΛΛΑΣ όχι μόνο ως υποστηρικτής αλλά και ως υποψήφιος. 
Και εκτίθεμαι.

Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

Δυο ετεροχρονισμένα σχόλια

Σαν πέτρες στα νεφρά, που εδώ και καιρό 
προκαλούν ακατάσχετες αιματουρίες. 



Υγρός τάφος
Όχι, δεν πρόκειται  μόνο για ένα αθώο θύμα, όπως τόσοι και τόσοι άλλοι, που με τον ρατσιστικό χαρακτηρισμό του λαθρομετανάστη, μετέτρεψαν τη Μεσόγειο από θάλασσα ειρήνης, επικοινωνίας και συνεργασίας των λαών σε υγρό τάφο.


Εδώ υπάρχει κάτι πολύ παραπάνω. Στα τανυσμένα από την παγωνιά χεράκια του, στην καλοπλεγμένη από τη μητέρα του πλεξούδα, στα σφαλισμένα από όνειρα ματάκια του και στο ανυποψίαστο από σύνορα προσωπάκι του εικονίζεται το ανθρωπιστικό δράμα που εξελίσσεται σιωπηρά δίπλα μας και εκ του αντιθέτου αναδεικνύεται ο ρατσισμός που εξελίσσεται φωναχτά μέσα μας.





Χωρίς παπουτσάκια
Φωτογραφημένο από τον όροφο ενός ορφανοτροφείου, το παιδί μπορεί να θεωρηθεί σαν επιτομή του εμφύλιου σπαραγμού της Συρίας. Αλλά όχι μόνο. Η ζωγραφισμένη με κιμωλία γυναικεία μορφή, όπου κουρνιάζει σε εμβρυακή στάση, για να αντλήσει από τη νεκρή μητέρα του τη φαντασιακή θαλπωρή που του λείπει, πυκνώνει το ανθρωπιστικό αίτημα ενός κόσμου ειρήνης.  


Και ως τέτοιο είναι μια γροθιά στη στομωμένη συνείδηση του αναπτυγμένου κόσμου για ό,τι δεν κάνει για την επικράτηση της ειρήνης ή ακόμη χειρότερα για ό,τι κάνει για την πρόκληση του πολέμου.



Παρασκευή, 18 Απριλίου 2014

Ήρθε ήρθε χελιδόνα

Μπορεί να ξεκούτιανε εντελώς τούτος ο χειμώνας, αλλά ήδη προαισθάνομαι την άνοιξη που ελλοχεύει. Και τώρα που μπροστά από το παράθυρο συλλέγω τα πειστήρια, φέρνω άθελα στο μυαλό μου τον αρρωστιάρη και παρατημένο Κοσμά Πολίτη. Που όλο για μολόχες έλεγε στα τελευταία του. 



Ελπίζω τουλάχιστον φέτος να ανθοφορήσουν για τα καλά. 

Δευτέρα, 14 Απριλίου 2014

Αναζητώντας τους φυσικούς προϊσταμένους που θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια- παραμέτρους


Οι εκπαιδευτικοί (καθηγητές - δάσκαλοι) χωρίζονται στις εξής κατηγορίες σύμφωνα με τον τρόπο που υπηρετούν:
Α. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες:
1. Με πλήρες ωράριο.
2. Με πλήρες ωράριο αλλά με δεύτερες αναθέσεις.
3. Με πλήρες ωράριο και δεύτερες αναθέσεις πάνω από το 50% του ωραρίου τους.
4. Με πλήρες ωράριο, δεύτερες αναθέσεις και ώρες από τον δεύτερο τίτλο σπουδών.
5. Με διάθεση για συμπλήρωση ωραρίου σε μία (1)  σχολική μονάδα όμορη ή στον ίδιο δήμο σε δεύτερες αναθέσεις.
6. Με διάθεση για συμπλήρωση ωραρίου σε πάνω από μία (1) σχολική μονάδα έως και τέσσερις (4) απομακρυσμένες και σε διαφορετικούς δήμους.
7. Με ελλιπές διδακτικό ωράριο και συμπλήρωση ωραρίου σε γραμματεία – βιβλιοθήκες – γραφεία – διοικητικές υπηρεσίες κ.λ.π.
8. Με ελλιπές ωράριο και διάθεση για συμπλήρωση ωραρίου σε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης (αμοιβαία Πρωτοβάθμια - Δευτεροβάθμια) κτλ
     Τα παραπάνω μπορούν να συμβούν σε:
  • Σχολική μονάδα με πολλούς μαθητές.
  • Σχολική μονάδα με λίγους μαθητές.
  • Σχολική μονάδα συστεγαζόμενη.
  • Σχολική μονάδα με μαθητές από χαμηλά κοινωνικά στρώματα.
  • Σχολική μονάδα με μαθητές από υψηλά κοινωνικά στρώματα.
  • Σχολική μονάδα με ολιγομελή τμήματα λόγω εγκαταστάσεων.
  • Σχολική μονάδα με πολυμελή τμήματα και ελλείψεις υλικοτεχνικής υποδομής.
  • Σχολική μονάδα με μετακινούμενους μαθητές.
  • Σχολική μονάδα με μετακινούμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Σχολική μονάδα που στελεχώνεται έναν και δύο μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων κ.λ.π.
     Ίσως κάποιος ανήκει σε κατηγορία που δεν μπορεί να φανταστεί κανείς.
Σε όλες τις παραπάνω κατηγορίες θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως φυσικός προϊστάμενος ο Διευθυντής του Σχολείου εκτός από την περίπτωση 6 που εκεί ψάχνουμε να τον βρούμε.
     Ο Σχολικός Σύμβουλος ως φυσικός επιστημονικός – παιδαγωγικός προϊστάμενος φαίνεται να μπορεί να αξιολογήσει μόνο στην Α1 κατηγορία.
     Στη μόνη κατηγορία που μπορεί να αξιολογηθούν εκπαιδευτικοί και από τους δύο αξιολογητές τους είναι:
Ι Για την Β/βάθμια Εκπαίδευση
1. Οι φιλόλογοι
2. Οι μαθηματικοί
3. Οι φυσικοί και μόνο οι ΠΕ04.01
και όλοι αυτοί εφόσον ανήκουν σε μεγάλες σχολικές μονάδες

ΙΙ Για την Α/βάθμια Εκπαίδευση
1.Οι δάσκαλοι
2.Οι νηπιαγωγοί
Ο Σχολικός Σύμβουλος ως ένας εκ των δύο αξιολογητών του εκπαιδευτικού έχοντας υπ’όψιν όλα τα παραπάνω πρέπει συμπληρωματικά:
- να αξιολογήσει 50 εκπαιδευτικούς που πρέπει να αλλάξουν βαθμό
- σε πέντε (5) διαφορετικούς Νομούς
- σε 20 διαφορετικές σχολικές μονάδες
- σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
- σε περίοδο Πανελληνίων Εξετάσεων ή διακοπών και τελειώνοντας προκύπτουν άλλοι 20 εκπαιδευτικοί που πρέπει να αλλάξουν βαθμό…
     Ταυτόχρονα καλείται από σχολικές μονάδες των οποίων έχει την παιδαγωγική ή επιστημονική ευθύνη για επίλυση προβλημάτων στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του.
        Όλα συμπίπτουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και πρέπει να ελέγξει τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων αρμοδιότητάς του.
         Και αν στη Σαμοθράκη, στους Παξούς, στα Κύθηρα, στο Καστελόριζο, στις Οινούσσες, στην Ανάφη, στο Ραυτόπουλο Ευρυτανίας, στη Σκύρο, ο Διευθυντής είναι προσωρινός, σχεδόν νεοδιόριστος με βαθμό ΣΤ’ και ο Σύμβουλος δικαιολογημένα δεν μπορεί να επισκεφτεί τη σχολική μονάδα (αδυναμία πρόσβασης – καιρικές συνθήκες, έλλειψη χρόνου);
  • Θα μετακινηθούν οι εκπαιδευτικοί στις έδρες των Διευθύνσεων;
  • Θα μείνουν προσωρινά στάσιμοι βαθμολογικά;
  • Θα αξιολογηθούν δια ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ή FAX;
  • Ή για τιμωρία επειδή δεν μπορούν να μετατεθούν (αφού δεν τους δίνετε το δικαίωμα) θα τους αναγκάσετε να παραιτηθούν; Ή μήπως θα τους απολύσετε ως αναξιολόγητους;
  • Και την περιβόητη εξαίρεση λόγω κωλύματος θα έχει δικαίωμα ο εκπαιδευτικός να ζητήσει; Οι αξιολογητές θα εξαιρούνται για εκπαιδευτικούς Α’ βαθμού συγγένειας;
    
     Η σχολική χρονιά ολοκληρώνεται και έχουμε τα εξής αποτελέσματα:
1. Η ελληνική οικογένεια πλανάται θεωρώντας ότι όλα αυτά τα μέτρα λαμβάνονται προς όφελος του παιδιού της.
2. Ο μαθητής απορρίφθηκε γιατί με το Νέο Λύκειο τα πράγματα έγιναν δύσκολα.
3. Ο εκπαιδευτικός έμεινε στάσιμος βαθμολογικά αλλά και επιστημονικά.
4. Ο Διευθυντής κυνηγάει τους εκπαιδευτικούς για την αυτοαξιολόγηση ώστε να προλάβει τις προθεσμίες υποβολής της ετήσιας έκθεσης.
Β. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε φορείς
     Για να καταγράψει τους φορείς που αποσπώνται εκπαιδευτικοί είναι αδύνατον. Μερικοί από αυτούς είναι:
  1. ΥΠΑΙΘ
  2. Περιφερειακές Διευθύνσεις
  3. Διευθύνσεις Νομών
  4. Δημόσιες Βιβλιοθήκες
  5. Γενικά Αρχεία Κράτους
  6. Πανεπιστήμια
  7. Μητροπόλεις
  8. Ομοσπονδίες
  9. Υπουργεία
  10. Γραφεία Βουλευτών κ.λ.π.

Οι άμεσοι προϊστάμενοί τους μπορεί να είναι:
  1. Διοικητικοί υπάλληλοι
  2. Μετακλητοί υπάλληλοι
  3. Πρόεδροι ομοσπονδιών
  4. Μητροπολίτες
  5. Βουλευτές
  6. Υπάλληλοι Δ.Ε. ή Τ.Ε.
  7. Υπάλληλοι που οι ειδικότητες και τα προσόντα τους δεν έχουν σχέση με την εκπαίδευση κτλ
Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι:
  1. Πώς θα αξιολογηθεί το επιστημονικό και παιδαγωγικό μέρος αυτών των συναδέλφων;
  2. Θα αξιολογηθούν με τη μία μόνο εκ των δύο παραμέτρων της αξιολόγησης (τη διοικητική);
  3. Κι αν είναι αποσπασμένοι στο ΥΠΑΙΘ και έχουν διατεθεί σε ομοσπονδία, ποιος είναι φυσικός τους προϊστάμενος;
  4. Κι αν είναι αποσπασμένοι σε κάποια μητρόπολη και βρίσκονται για χ λόγους 500 χιλιόμετρα μακριά από την έδρα τους, ποιος είναι ο φυσικός τους προϊστάμενος;
  5. Κι αν είναι αποσπασμένοι σε δημόσια βιβλιοθήκη και χρειάστηκε να απουσιάσουν με νόμιμες άδειες (εγκυμοσύνης - γονική) και συχνά δύο φορές, δηλαδή τέσσερα περίπου χρόνια, ποιος είναι ο φυσικός προϊστάμενος;
     Ίσως υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις.
     Εδώ θέλω να διευκρινίσω, για να μην θεωρηθεί ότι μεροληπτώ κατά αυτών των εκπαιδευτικών, ότι οι περισσότεροι από αυτούς, στελεχώνουν παραπάνω από επάξια τις υπηρεσίες στις οποίες βρίσκονται, με προσωπικό κόστος, καθώς κάνουν απίστευτα ωράρια, χωρίς διακοπές και πολλές φορές Σαββατοκύριακα.
    
     Θέλω, ακόμη, να ρωτήσω αν όλες αυτές οι καθυστερημένες αποδόσεις Βαθμών και Κλιμακίων για χιλιάδες εκπαιδευτικούς και τα χρηματικά ποσά που τους αναλογούν, θα πληρωθούν αναδρομικά σε αυτούς που θα προαχθούν ή και στο μέλλον θα προάγονται ή θα τρέχουμε να τα διεκδικήσουμε δικαστικά.

     Τέλος θέλω να πω σε εσένα, συνάδελφε εκπαιδευτικέ,  που έχεις το ρόλο συμβούλου δίπλα στο νομοθέτη, και σου δίνεται η ευκαιρία να του προτείνεις, να τον ενημερώσεις, να τον συμβουλέψεις και να του αποτυπώσεις την πραγματικότητα στα σχολεία και τη δημόσια εκπαίδευση, ΤΟΛΜΗΣΕ ΤΟ, ΚΑΝΕ ΤΟ ΠΡΑΞΗ, ίσως σε ακούσει!
     Διότι, συνάδελφε, ο νομοθέτης είναι μετακλητός και εσύ που τον συμβουλεύεις τώρα, ίσως χρειαστεί να επιστρέψεις αύριο στο σχολείο που ανήκεις και θα αναγκαστείς να υπηρετήσεις νόμους, εγκυκλίους και αποφάσεις που πέρασαν από τα χέρια σου.
     Τουλάχιστον να έχεις τη συνείδησή σου ήσυχη γιατί κάτι έκανες για την εκπαιδευτική κοινότητα, άσχετα αν δεν εισακούστηκες.

     Πουθενά δεν μπορεί να βρει κανείς μέτρα – σταθμά – ερωτηματολόγια για να αξιολογηθεί ο Έλληνας Εκπαιδευτικός.
     Ας μας αφήσουν να υπηρετήσουμε τον μαθητή και την οικογένειά του που τόσο ανάγκη το έχουν ειδικά ΤΩΡΑ.
     Όσο και να προσπαθήσουν να μας διασπάσουν στο χέρι μας είναι να μην το καταφέρουν.
     Άλλωστε κύριε νομοθέτη τον μαθητή αυτόν μετά από 15 χρόνια θα τον χρειαστείς και θα τον έχεις ανάγκη γιατί:
  1. Θα είναι ο επόμενος νομοθέτης.
  2. Θα είναι ο γιατρός σου
  3. Θα είναι ο δικηγόρος σου
  4. Θα είναι ο υπάλληλος της υπηρεσίας που θα πας
  5. Θα είναι ο εκπαιδευτικός των εγγονών σου
  6. θα είναι ο γείτονάς σου
  7. Θα είναι μέλος της οικογένειάς σου, θα είναι, θα είναι, θα είναι…
    ΘΑ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΣΕ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΥΠΗΡΕΤΕΙΣ;
                                                               Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
                                                                                         
       Καλό Πάσχα
Ο αιρετός του ΠΥΣΔΕ Ν. Ευβοίας
         Δημήτριος Α. Τουλούμης
       email:dtoyloymis@yahoo.gr



Πηγή: www.alfavita.gr